Vi har valt att teckna ett gruppavtal med Tele2 för att ge samtliga medlemmar ett väldigt förmånligt pris på bredband, tv och telefoni. Detta innebär en höjning på samtliga boendes avgifter med 89kr från och med 1 oktober. Detta innebär också att varje boende måste teckna ett avtal med Tele2 för att få sin bredbandsrouter och sin TV-box. Vårt grupp-avtal börjar löpa från 15/9 och de tjänster som ingår kostar 0 kronor från Tele2 och i stället läggs en avgift på 89 kr på månadskostnaden. Vill man ha extra tjänster, t.ex. större kanalutbud eller högre hastighet på bredband så beställer man det från Tele2 och de fakturerar mellanskillnaden. Bifogat finns den information som vi fått från Tele2, och vart man ska vända sig för att bli kund. Det är bra att kontakta dem redan nu då det kan ta en vecka från beställning till dess att man får utrustningen. Så här skriver de ” För frågor och beställning kontakta Tele2 Kundservice på telefon 0775-17 17 20, med öppettider vardagar 08.00-19.00 och lördagar 09.00-15.00” Ni ska ange ert lägenhetsnummer vid kontakt med dem. Kortfattat: Alla som inte redan är kunder hos Tele2 måste teckna ett avtal med dem för att få utrustning. Det kommer inte gå att behålla någon annan leverantör.
Kontakta oss i styrelsen via boende-appen Loomer vid frågor.